I. Všeobecné ustanovenia a vymedzenie pojmov
1.1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP") upravujú práva a
povinnosti spoločnosti
VIVIENNE s.r.o.
so sídlom Rumančekova 24, 821 01 Bratislava, Slovenská republika
IČO:45885770
DIČ: 2023131550
IČ DPH: SK2023131550
zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava, oddiel: Sro, Vložka číslo: 68148/B
Tel.: +421 903 811 013/ (pondelok až piatok) medzi 10:00 – 18:00 hod.
E-mail: info@vivienne.sk
Číslo účtu pre bezhotovostné platby: 2921849147/1100
IBAN: SK11 1100 0000 0029 2184 9147
BIC (SWIFT): TATRSKBX
(ďalej len „Predávajúci") a kupujúceho (ďalej len „Kupujúci") pri kúpe tovaru
ponúkaného Predávajúcim prostredníctvom elektronického obchodu na internetovej
stránke Predávajúceho www.vivienne.sk (ďalej len „Vivienne.sk") a sú neoddeliteľnou
súčasťou kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi Kupujúcim a Predávajúcim na diaľku
prostredníctvom elektronického obchodu na internete (ďalej len „Kúpna zmluva").
(Predávajúci a Kupujúci spolu ďalej len „Zmluvné strany“).
1.2. Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj
Prievozská 32, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava 27
http://www.soi.sk
1.3. Tieto VOP platia na území Slovenskej republiky pre kúpu tovaru
objednaného prostredníctvom elektronického obchodu (ďalej len „E-obchod") na
Vivienne.sk.
1.4. VOP vstupujú do platnosti dňom ich zverejnenia na Vivienne.sk.
1.5. Kupujúcim sa rozumie v systéme zaregistrovaná fyzická osoba, alebo
právnická osoba, ktorá si elektronicky objedná tovar prostredníctvom E-obchodu na
Vivienne.sk.
1.6. Ak je Kupujúci spotrebiteľom v zmysle:
- § 52 ods. 3 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení,
teda ak sa jedná o Kupujúceho, ktorý pri uzatváraní a plnení zmluvy nejedná v rámci
svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti, riadia sa vzťahy neupravené
týmito všeobecnými obchodnými podmienkami príslušnými ustanoveniami zákona č.
40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.
- § 52 ods. 3 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, vzťahy medzi
Kupujúcim a Predávajúcim, ktoré nie sú upravené týmito všeobecnými obchodnými
podmienkami, sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb.
Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov.
Práva Kupujúceho vo vzťahu k Predávajúcemu vyplývajúce zo zákona č.
250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č.
372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov a zákona č. 108/2000 Z.z.
o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji v znení
neskorších predpisov zostávajú týmito VOP nedotknuté.
1.7. Elektronickou objednávkou sa rozumie odoslaný elektronický formulár,
obsahujúci informácie o Kupujúcom, zoznam objednaného tovaru z ponuky E-
obchodu na Vivienne.sk a celková cena tohto tovaru, spracovaný systémom E-
1.8. Tovarom sa rozumejú všetky produkty uvedené v platnom cenníku
Predávajúceho na Vivienne.sk.
II. Objednávka
2.1. Podmienkou platnosti elektronickej objednávky je pravdivé a úplné
vyplnenie všetkých registračných formulárov.
2.2 Za podstatné náležitosti elektronickej objednávky sa považujú:
* Identifikácia Kupujúceho, t.j. obchodné meno alebo meno a priezvisko,
sídlo/bydlisko, IČO, DIČ, kontakt (telefónne číslo a e-mailová adresa)
* Kód objednávaného tovaru podľa katalógu alebo tiež jeho popis;
* Množstvo objednávaného tovaru;
Adresa miesta dodania tovaru (ak nebude tento údaj uvedený, má sa za
to, že tovar má byť dodaný na adresu sídla/bydliska Kupujúceho);
* Okamih dodania tovaru (deň, hodina), ak sa Kupujúci dohodne s
Predávajúcim odlišne ako je uvedené vo VOP;
* Meno a priezvisko osoby oprávnenej k prevzatiu dodávaného tovaru (ak
nebude tento údaj uvedený, má sa za to, že k prevzatiu dodávaného tovaru je
oprávnený Kupujúci, prípadne akýkoľvek jeho zamestnanec).
2.3. Ak nebude objednávka obsahovať náležitosti podľa predchádzajúceho
článku, je považovaná za neúplnú. Predávajúci sa v takom prípade pokúsi
kontaktovať Kupujúceho a vyzvať ho k odstráneniu nedostatkov elektronickej
objednávky a jej prípadnému spresneniu a/alebo doplneniu. Okamihom doručenia
údajov spresňujúcich a/alebo doplňujúcich elektronickú objednávku Predávajúcemu
sa elektronická objednávka považuje za úplnú.
2.4. Prijatá elektronická objednávka je považovaná za návrh Kúpnej zmluvy a je
záväzná.
2.5. Kúpna zmluva medzi Predávajúcim a Kupujúcim vzniká na základe
záväzného potvrdenia elektronickej objednávky v systéme. Predávajúci je povinný
potvrdiť e-mailovou správou (na e-mailovú adresu Kupujúceho uvedenú v
elektronickej objednávke) obsah elektronickej objednávky Kupujúceho a to
bezodkladne po jej doručení Predávajúcemu, inak platí, že k uzavretiu Kúpnej zmluvy
medzi Zmluvnými stranami nedošlo. Kupujúci je povinný skontrolovať obsah
elektronickej objednávky uvedený v e-mailovej správe Predávajúcim. V prípade
zistenia nezrovnalostí týkajúcich sa obsahu elektronickej objednávky potvrdenej zo
strany Predávajúceho, je Kupujúci povinný o tom upovedomiť Predávajúceho
prostredníctvom e-mailovej správy zaslanej na e-mailovú adresu info@vivienne.sk.
2.6. Predávajúci nezodpovedá za omeškanie dodávky a za škodu, ktorá bola
spôsobená dôsledkom toho, že Kupujúci pri registrácii nezadal všetky požadované
údaje a/alebo vyplnil registračný formulár chybne. Predávajúci tiež nezodpovedá za
škodu, ktorá bola spôsobená Kupujúcemu dôsledkom toho, že Kupujúci zabudol
svoje prístupové heslo a/alebo sa prístupové heslo Kupujúceho dostalo do rúk
nepovolaných osôb bez pričinenia Predávajúceho.
III. Storno obejdnávky
3.1. Kupujúci má právo stornovať elektronickú objednávku bez udania dôvodu
kedykoľvek pred jej záväzným potvrdením zo strany Predávajúceho.
3.2. Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo jej časť v týchto
prípadoch:
- V prípade objednávky na dobierku, ak objednávku nebolo možné záväzne
potvrdiť najmä pre chybne uvedené telefónne číslo, nedostupnosť, neodpovedá na e-
maily atď.
- Tovar sa už nevyrába alebo nedodáva alebo sa výrazným spôsobom
zmenila cena dodávateľa tovaru. V prípade, že táto situácia nastane, Predávajúci
bude okamžite kontaktovať Kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe. V
prípade, že Kupujúci neprijme navrhnutú dohodu zo strany Predávajúceho a zaplatil
už časť alebo celú sumu kúpnej ceny, bude mu táto čiastka prevedená späť na jeho
účet v lehote 15-tich kalendárnych dní odo dňa zrušenia objednávky Predávajúcim.
IV. Spotrebiteľské zmluvy a poučenie o práve odstúpiť od zmluvy
4.1. V prípade, keď je Kúpna zmluva uzatvorená použitím prostriedkov
komunikácie na diaľku (v tomto prípade elektronický obchod na internete),
Predávajúci poskytuje Kupujúcemu možnosť odstúpiť od Kúpnej zmluvy aj po
zákonom stanovenej lehote, a to do 30 dní od prevzatia tovaru. Iba v prípade, pokiaľ
by Predávajúci neodovzdal Kupujúcemu informácie, ktoré je podľa § 10 zákona č.
108/2000 zákon o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji
v znení neskorších predpisov povinný odovzdať, je táto doba 3 mesiace od prevzatia
tovaru. Ak sú informácie riadne odovzdané v jej priebehu, dochádza k ukončeniu
trojmesačnej doby a začína od tej doby trvať doba tridsiatich dní. Kupujúci však
nemôže odstúpiť od zmlúv vymenovaných v § 12 odst. 5 zákona č. 108/2000 zákon o
ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji v znení
neskorších predpisov.
4.2. Oznámenie Kupujúceho o odstúpení od Kúpnej zmluvy musí byť
Predávajúcemu doručené do skončenia doby pre odstúpenie a zároveň musí byť
Predávajúcemu riadne vrátený kompletný tovar v pôvodnom stave so všetkými
dokladmi a dokumentáciou, ktoré boli Kupujúcemu dodané. Pre rýchle vybavenie
veci je nutné vrátiť tovar na rovnakú adresu Predávajúceho, ktorá je v dokladoch k
tovaru uvedená ako miesto, z ktorého bol tovar Kupujúcemu odoslaný.
4.3. Odstúpením Kupujúceho od Kúpnej zmluvy v súlade s bodom 1. a 2. tohto
článku sa Kúpna zmluva od začiatku zrušuje. Predávajúci je povinný prevziať tovar
späť a vrátiť Kupujúcemu najneskôr v lehote 15 dní odo dňa odstúpenia od Kúpnej
zmluvy cenu zaplatenú za tovar prevodom na účet Kupujúceho, vrátane nákladov,
ktoré Kupujúci vynaložil v súvislosti s objednaním tovaru. Náklady na vrátenie tovaru
znáša Kupujúci len v tom prípade, ak tovar plne zodpovedal kvalitatívnym
požiadavkám a nemal vady.
4.4. V prípade nesplnenia niektorej z vyššie uvedených podmienok Predávajúci
nebude akceptovať odstúpenie od elektronickej objednávky a tovar bude vrátený na
náklady Kupujúceho naspäť.
V. Cenové podmienky
5.1. Kúpna cena tovarov ponúkaných Predávajúcim prostredníctvom Vivienne.sk je
uvedená vždy vedľa vybraného tovaru. Kúpna cena sa vždy uvádza s daňou z pridanej
hodnoty, ak nie je uvedené inak.
5.2. Predávajúci si vyhradzuje právo jednostranne upraviť (zvýšiť/znížiť) ceny tovarov
uvedené na Vivienne.sk s tým, že nové ceny tovarov sú platné dňom ich zverejnenia na
Vivienne.sk. Pre Kupujúceho je vždy rozhodujúca cena tovaru uvedená pri tovare v čase
odoslania objednávky Predávajúcemu. Prípadné zvýšenie alebo zníženie ceny tovaru
Predávajúcim v čase od odoslania objednávky Kupujúcim po doručenie objednaného tovaru
alebo v priebehu reklamačného alebo iného konania v súvislosti s vrátením alebo výmenou
tovaru nemá vplyv na cenu už objednaného tovaru. Kupujúci si je vedomý, že v prípade
zníženia ceny tovaru v čase od odoslania objednávky až po ukončenie prípadného
reklamačného alebo iného konania v súvislosti s vrátením alebo výmenou tovaru, nemá
nárok na vrátenie časti kúpnej ceny za tovar vo výške rozdielu medzi cenou tovaru v čase
odoslania objednávky Predávajúcemu a cenou tovaru v čase po odoslaní objednávky
Predávajúcemu. Predávajúci vyhlasuje, že v prípade jeho jednostranného zvýšenia ceny
tovaru až po odoslaní objednávky Kupujúcim Predávajúcemu nemá nárok na úhradu
peňažného rozdielu medzi cenou tovaru v čase odoslania objednávky Kupujúcim
Predávajúcemu a cenou tovaru v čase po odoslaní objednávky Kupujúcim Predávajúcemu.
5.3. V prípade, ak sa na Vivienne.sk objaví pri niektorom tovare cena evidentne
chybná, napr. ak ide o tovar bežne dostupný a všeobecne známy a jeho cena sa odlišuje od
ceny obvyklej, alebo z dôvodu chyby systému sa pri tovare objaví cena "0 EUR" alebo "1
EUR", Predávajúci nemá povinnosť tovar dodať za cenu chybnú, ale môže Kupujúcemu
ponúknuť dodanie tovaru za cenu riadnu. Ak Kupujúci v tomto prípade s riadnou cenou
tovaru nesúhlasí, môže od Kúpnej zmluvy odstúpiť.
VI. Poštovné a balné
6.1. Predávajúci si balné neúčtuje, ak je tovar zabalený štandardným
spôsobom potrebným na uchovanie a ochranu tovaru pri preprave.
6.2. Výška poštovného za doručenie objednávky v hodnote do 100 EUR je
účtovaná vo výške 3,40 EUR.
6.3. Predávajúci si poštovné, v súvislosti s dodaním tovaru v hodnote nad 100
EUR neúčtuje, okrem nasledovných prípadov:
- ak sa napriek dohode Kupujúceho s kuriérskou službou, nepodarí tovar
úspešne dodať v dohodnutom čase a na mieste dodania Kupujúcemu, alebo
- ak Predávajúci vracia tovar Kupujúcemu v dôsledku reklamácie, ktorá
bola vybavená zamietnutím, alebo
- ak Kupujúci vráti časť tovaru a hodnota ponechaného tovaru poklesne
pod sumu 100 EUR.
VII. Platobné podmienky
7.1. Platby sa vykonávajú v EUR, pričom Predávajúci vyžaduje jeden z
nasledujúcich spôsobov platby:
- PLATBA PRI DODÁVKE NA DOBIERKU: Pri tomto spôsobe platby
Kupujúci uhrádza celú sumu za tovar uvedený v elektronickej objednávke pri prevzatí
na Pošte;
- PLATBA PRI OSOBNOM ODBERE: Pri tomto spôsobe platby Kupujúci
uhrádza celú sumu za tovar uvedený v elektronickej objednávke pri osobnom odbere
tovaru v hotovosti.
- PLATBA VOPRED: Pri tomto spôsobe platby je Kupujúcemu zaslaný tovar
buď prostredníctvom Slovenskej pošty, alebo kuriérskou službou po uhradení a
pripísaní celej sumy tovaru uvedeného v elektronickej objednávky na účet VIVIENNE
s.r.o. , Číslo účtu: 292 184 9147/1100, Tatra banka, a.s., IBAN: SK11 1100 0000
0029 2184 9147, Variabilný symbol: použite číslo Vašej elektronickej objednávky.
- PLATBA PROSTREDNÍCTVOM PLATOBNEJ BRÁNY 24-pay: (Okamžitá platba,
Platba kartou, Platba prevodom). Schválené a regulované Národnou bankou Slovenska.
Číslo oprávnenia ODB-8835-5/2012.
VIII. Dodacie podmienky
8.1. Dodávky elektronicky objednaného tovaru budú podľa dostupnosti tovarov
a prevádzkových možností Predávajúceho expedované v čo najkratšom termíne,
obvykle od 2 do 10 pracovných dní od dňa potvrdenia, prijatia elektronickej
objednávky Kupujúceho Predávajúcim, a to na miesto dodania uvedené v
elektronickej objednávke. Dodacia doba je však rôzna vzhľadom na dostupnosť
niektorých tovarov. Pre vybrané tovary, Predávajúci špecifikuje dátum dodania
priamo na stránke vybraného tovaru.
8.2. Kupujúci je informovaný o zaslaní objednaného tovaru e-mailom. Status
elektronickej objednávky si môže skontrolovať po prihlásení sa v systéme. O statuse
elektronickej objednávky je Kupujúci taktiež upozornený emailom.
8.3. Tovar je dodávaný prostredníctvom Slovenskej pošty, alebo kuriérskej
služby na adresu miesta dodania uvedenú Kupujúcim v elektronickej objednávke.
Kupujúci je vopred informovaný o termíne dodania objednávky prostredníctvom
elektronickej pošty. Ak je stanovený termín nevyhovujúci, môže sa s Predávajúcim,
resp. kuriérskou službou dohodnúť na náhradnom termíne dodania objednávky. V
prípade, ak Kupujúci nebude prítomný v čase, ktorý si záväzne dohodol s kuriérskou
službou, na mieste dodania a nesplnomocní inú osobu na prevzatie tovaru, Kupujúci
zodpovedá za škodu, ktorá vznikla Predávajúcemu a/alebo kuriérskej službe v
dôsledku neúspešného dodania tovaru Kupujúcemu. Náklady opätovného dodania
tovaru Kupujúcemu znáša Kupujúci.
8.4. Vlastnícke právo k tovaru prechádza na Kupujúceho jeho prevzatím a
zaplatením kúpnej ceny.
8.5. Zásielka s tovarom vždy obsahuje faktúru. Pri prevzatí tovaru je Kupujúci
povinný skontrolovať, či obal, v ktorom je tovar zabalený, nie je poškodený a
podpísať dokument o prevzatí zásielky. V prípade jeho poškodenia je nutné na
mieste dodania tovaru spísať s prepravcom - kuriérskou službou protokol o zistených
vadách spôsobených počas prepravy. Ak Kupujúci tovar prevezme aj napriek
evidentnému poškodeniu obalu, Predávajúci neuzná prípadné neskoršie reklamácie
z tohto dôvodu.
8.6. Za nepoškodenú, neotvorenú, originálnu zásielku sa považuje iba tá, ktorá
je prelepená ochrannou páskou Predávajúceho. Dopravca je povinný odovzdať tovar
Kupujúcemu po položkách a na mieste spísať zápisnicu. Za takto vzniknuté škody je
zodpovedný dopravca.
8.7. Tovar dodáva Predávajúci výlučne na území Slovenskej republiky.
8.8. Dodanie tovaru na územie členských štátov Európskej únie, príp. iných
štátov sa uskutočňuje na základe predchádzajúceho súhlasu a vzájomného
písomného odsúhlasenia si ceny za poštovné a balné a príp. ďalších dodacích
podmienok medzi Kupujúcim a Predávajúcim.
IX. Storno/výmenný/ reklamačný formulár – stiahni pdf
9.1. Kupujúci je povinný vyplniť STORNO/VÝMENNÝ/REKLAMAČNÝ
FORMULÁR (ďalej len „Formulár") vo všetkých prípadoch:
9.1.1. Odstúpenie od Kúpnej zmluvy.
Kupujúci má právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy za podmienok upravených zákonom č.
102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na
základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových
priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov, do 14 dní od
prevzatia tovaru bez uvedenia dôvodu, pričom je nevyhnutné, aby bol v uvedenej
lehote doručený list alebo email o odstúpení od zmluvy predávajúcemu. Toto právo
má kupujúci aj v prípade, ak si tovar objednaný prostredníctvom internetu vyzdvihol
osobne v sídle predávajúceho. Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ!
Odstúpenie a tovar zasielajte na adresu sídla predajcu:
VIVIENNE s.r.o.
Rumančekova 24
821 01 Bratislava
Tovar, ktorý Kupujúci vracia musí byť úplný, s kompletnou dokumentáciou,
nepoškodený, čistý, vrátane originálneho obalu, v stave a hodnote, v akom tovar
prevzal, nesmie javiť známky nosenia a používania.
Kupujúci v tomto prípade neuhrádza manipulačný poplatok v súvislosti s
odstúpením od Kúpnej zmluvy. Náklady na vrátenie tovaru znáša Kupujúci len v tom
prípade, ak tovar plne zodpovedal kvalitatívnym požiadavkám a nebol vadný.
V prípade, ak Kupujúci odstúpi od Kúpnej zmluvy len sčasti, a hodnota tovaru, ktorý
si ponechá, nepresahuje sumu 40 EUR, Predávajúci Kupujúcemu vráti
zodpovedajúcu časť kúpnej ceny za tovar zníženú o sumu poštovných nákladov
vzniknutých v súvislosti so zaslaním objednaného tovaru. Predávajúci vráti
Kupujúcemu hodnotu tovaru zníženú o poštovné náklady ak ich Kupujúci pri kúpe
nehradil ako samostatnú položku.
Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy predmetom ktorej je:
1. poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom
spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením
tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí
služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
2. predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na
finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť
počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
3. predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru
vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného
spotrebiteľa,
4. predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
5. predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z
dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov (napr. krémy, čistiace
mlieka a pleťové vody, čaje, oleje a pod.) a ktorého ochranný obal bol po
dodaní porušený,
6. predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní
neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
7. predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových
záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom
obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,
8. predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom
a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale.
Kupujúci berie na vedomie skutočnosť, že ak sú s tovarom poskytované darčeky, je
darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim uzatvorená s podmienkou, že ak
dôjde k využitiu práva spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy, darovacia zmluva stráca
účinnosť a kupujúci je povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť i s ním súvisiace
poskytnuté darčeky. V prípade, že tieto nebudú vrátené späť, budú tieto hodnoty
chápané ako bezdôvodné obohatenie kupujúceho.
Formulár: "Odstúpenie od kúpnej zmluvy"
9.1.2. Kupujúci vracia tovar, ktorý si neobjednal.
V prípade, ak Kupujúci zistí, že tovar, ktorý si objednal, nezodpovedá tovaru, ktorý
prevzal, Kupujúci má právo vrátiť tovar Predávajúcemu max. do 3 dní od prevzatia
tovaru Kupujúcim. Kupujúci neuhrádza manipulačný poplatok za vrátenie tovaru
Predávajúcemu. Náklady na vrátenie tovaru znáša Predávajúci.
9.1.3. Kupujúci požaduje zámenu tovaru v dôsledku nevyhovujúcich
parametrov tovaru (veľkosť).
V prípade, ak Kupujúci zistí, že tovar, ktorý si objednal, mu nesedí z dôvodu
nevyhovujúcej veľkosti tovaru, má právo vrátiť prevzatý tovar a požadovať jeho
výmenu za tovar inej veľkosti, resp. iný druh tovaru, max. do 7 dní od prevzatia
tovaru Kupujúcim. Výmenu tovaru je možné uskutočniť iba v prípade, ak to umožňujú
skladové zásoby Predávajúceho a tovar bol doručený nepoškodený a nejaví známky
nosenia. V opačnom prípade sa má za to, že Kupujúci odstúpil od Kúpnej zmluvy a
bude sa postupovať podľa bodu 1.1 alebo 1.2., ak sú splnené ostatné podmienky podľa
bodu 1.1 alebo 1.2. Kupujúci neuhrádza manipulačný poplatok pokrývajúci náklady,
ktoré vznikli Predávajúcemu v súvislosti s vrátením tovaru. Náklady na vrátenie tovaru
za účelom jeho výmeny znáša Kupujúci, avšak len v tom prípade, ak tovar plne
zodpovedal kvalitatívnym požiadavkám a nebol vadný. Predávajúci dodá vymenený
tovar Kupujúcemu do 30 dní od dňa prevzatia kompletne vyplneného Formulára
s požadovanými dokladmi a s tovarom, ktorý sa má vymeniť.
9.1.4. Kupujúci požaduje vystavenie poukazu na nákup tovaru na
Vivienne.sk v celkovej hodnote už zakúpeného tovaru, ktorý vracia
Predávajúcemu bez uvedenia dôvodu.
Kupujúci má právo požadovať vystavenie poukazu na nákup tovaru od
Predávajúceho prostredníctvom Vivienne.sk v celkovej hodnote už zakúpeného
tovaru, ktorý vracia Predávajúcemu bez uvedenia dôvodu a to do 14 dní od prevzatia
tovaru Kupujúcim. Kupujúci neuhrádza manipulačný poplatok v súvislosti s vrátením
tovaru a vystavením poukazu Predávajúcim. Náklady na vrátenie tovaru znáša
Kupujúci.
9.1.5. Kupujúci si uplatňuje právo vyplývajúce zo zodpovednosti
Predávajúceho za vady predaného tovaru.
Bližšie podmienky sú upravené v článku X. týchto VOP a v Reklamačnom poriadku
Predávajúceho uverejnených na Vivienne.sk
9.2. Kupujúci je povinný uviesť vo Formulári nasledujúce údaje:
* Identifikácia Kupujúceho, t.j. obchodné meno alebo meno a priezvisko;
* Číslo elektronickej objednávky;
* Popis tovaru, ktorý Kupujúci žiada zameniť a popis zameneného tovaru
s uvedením kódu, farby, veľkosti, množstva, ceny tovaru;
* Názov a číslo bankového účtu Kupujúceho a názov a kód banky, v ktorej
je účet vedený;
* Dátum a podpis Kupujúceho.
Ak Formulár nie je úplne vyplnený alebo k Formuláru nie je priložený doklad o
kúpe a prevzatí tovaru (ďalej len „Požadované doklady"), Predávajúci vyzve
telefonicky prípadne e-mailom Kupujúceho na doplnenie chýbajúcich údajov alebo
priloženie chýbajúcich Požadovaných dokladov.
9.3. Ak sa Predávajúcemu nepodarí opakovane telefonicky dovolať
Kupujúcemu a/alebo Kupujúci nereaguje na e-mailovú výzvu Predávajúceho do 7 dní
od prevzatia Formulára a/alebo Požadovaných dokladov Predávajúcim, Predávajúci
si vyhradzuje právo nepokračovať vo vybavovaní predmetného
vrátenia/zámeny/reklamácie a tovar bude vrátený na náklady Kupujúceho späť
Kupujúcemu na adresu uvedenú vo Formulári.
9.4. V prípade vrátenia neprevzatej zásielky si Predávajúci v súvislosti
s uskladnením tovaru účtuje skladné vo výške 5,00 EUR denne. Momentom
zhodnosti alebo prevýšenia ceny skladného a ceny tovaru sa tovar použije na úhradu
nákladov spojených so skladovaním tovaru.
9.5. Ak spolu s vyplneným Formulárom a s Požadovanými dokladmi nie je
priložený tovar, ktorý je predmetom vrátenia/zámeny/reklamácie, Predávajúci si
vyhradzuje právo nepokračovať vo vybavovaní predmetnej záležitosti a má sa za to,
že Kupujúci nemá v úmysle tovar vrátiť, zameniť alebo reklamovať.
9.6. Tovar, ktorý je predmetom vrátenia/zámeny musí byť úplný, nepoužitý,
nepoškodený a v pôvodnom obale. Originálny obal tovaru (originálna krabica
s označením názvu a značky zakúpeného tovaru ) nesmie byť znehodnotená
popísaním, polepením a podobne v snahe využiť originálnu krabicu ako vonkajší obal
určený pre doručovanie tovaru. Tovar nesmie javiť na sebe známky používania.
Všetky štítky, cenovky a iné značenia tovaru musia byť na pôvodnom mieste a
nesmú byť z tovaru odstránené. Predávajúci odporúča Kupujúcemu poistiť tovar,
ktorý je predmetom vrátenia/zámeny/reklamácie. Riziko vzniku škody na tovare, ktorý
je predmetom vrátenia/zámeny/reklamácie znáša Kupujúci až do okamihu prevzatia
tohto tovaru Predávajúcim.
9.7. Kupujúci je povinný úplne vyplnený Formulár spolu s Požadovanými
dokladmi doporučene poslať spolu s tovarom, ktorý je predmetom
vrátenia/zámeny/reklamácie na adresu sídla Predávajúceho. Predávajúci si
vyhradzuje právo neprebrať tovar zaslaný Kupujúcim na dobierku.
9.8. Celková suma za tovar, ktorý bol vrátený Predávajúcemu v súlade s týmito
VOP, znížená o manipulačný poplatok/poplatky, v prípadoch ustanovených v týchto
VOP, bude prevedená na účet Kupujúceho uvedený vo Formulári a to do 14 dní odo
dňa prevzatia úplne vyplneného Formulára spolu s Požadovanými dokladmi a s
tovarom, ktorý sa vracia z dôvodu uvedeného v bode 1.1, 1.2 a 1.3 tohto článku.
9.9. Vrátenie peňažných prostriedkov prostredníctvom Slovenskej pošty je
spoplatnené sumou 5,00 EUR.
X. Záručné podmienky a záručná doba
10.1. Na dodávaný tovar je Kupujúcemu poskytnutá záručná doba 24
mesiacov. Záručná doba začína plynúť v deň odovzdania tovaru Kupujúcemu.
10.2. Ku každému tovaru zakúpenému u Predávajúceho je pri jeho dodaní
Kupujúcemu priložená faktúra (doklad o kúpe tovaru), ktorá slúži zároveň ako
záručný doklad.
10.3. Reklamovať je možné len tovar zakúpený u Predávajúceho a úplne
zaplatený.
10.4. Pri uplatnení reklamácie je Kupujúci povinný doručiť na adresu sídla
Predávajúceho reklamovaný tovar čistý, mechanicky nepoškodený v originálnom
balení vrátane Požadovaných dokladov.
10.5. Kupujúci má právo na úhradu nevyhnutných nákladov, ktoré mu vznikli
v súvislosti s uplatnením oprávnených práv zo zodpovednosti za chyby a boli
vynaložené skutočne a účelne.
10.6. Podrobnosti a postup pri reklamácii tovaru upravuje reklamačný poriadok
zverejnený na Vivienne.sk.
XI. Ochrana osobných údajov
11.1. Predávajúci uchováva osobné údaje poskytnuté Kupujúcim výlučne za
účelom plnenia a dodatočného potvrdenia podmienok Kúpnej zmluvy, za účelom
spracovania elektronickej objednávky, realizácie dodávky, zúčtovania platieb a k
nevyhnutnej komunikácii medzi zmluvnými stranami po dobu desiatich rokov.
11.2. Predávajúci nevydá údaje Kupujúceho tretím osobám, s výnimkou
subdodávateľov, sprostredkovateľov Predávajúceho, aj to len tie údaje, ktoré sú
nevyhnutné pre úspešné uskutočnenie dodávky. Predávajúci postupuje pri
zaobchádzaní s osobnými údajmi Kupujúceho v súlade s ustanoveniami zákona č.
122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov
v platnom znení. Objednaním tovaru prostredníctvom E-obchodu na Vivienne.sk.
Kupujúci potvrdzuje, že svoje osobné údaje poskytol Predávajúcemu dobrovoľne a
súhlasí s ich spracúvaním v evidencii Predávajúceho, pokiaľ nie sú v rozpore s
právnymi predpismi, a tiež so sprístupňovaním a poskytovaním údajov tretím osobám
a štátnym inštitúciám za podmienok a v rozsahu ustanovenom právnymi predpismi.
11.3. Kupujúci súhlasí so spracovaním, sprístupnením a použitím svojich
osobných údajov za účelom priameho marketingu Predávajúceho po dobu desiatich
rokov. Kupujúci má na základe bezplatnej písomnej žiadosti právo u Predávajúceho
namietať voči spracúvaniu svojich osobných údajov, o ktorých predpokladá, že sú
alebo budú spracúvané na účely priameho marketingu bez jeho súhlasu a žiadať ich
likvidáciu.
11.4. Kupujúci súhlasí s tým, aby Predávajúci poveril spracúvaním osobných
údajov sprostredkovateľa.
11.5. Kupujúci prehlasuje, že všetky ním uvedené údaje sú pravdivé. Kupujúci
prehlasuje, že si je vedomý dôsledkov uvedenia nepravdivých údajov, obzvlášť
skutočnosti, že by takéto konanie mohlo byť klasifikované ako trestný čin.
11.6. Kupujúci splnomocňuje Predávajúceho na overenie si poskytnutých
informácií o kreditnej karte v príslušnom call-centre banky alebo spoločnosti, ktorá
kreditnú kartu vydala.
XII. Okolnosti vylučujúce zodpovednosť za nemožnosť plnenia
12.1. Žiadna zo Zmluvných strán nenesie zodpovednosť za nemožnosť plnenia
v prípade, ak nastanú skutočnosti vplyvom vyššej moci.
12.2. Za udalosť vplyvom vyššej moci sa považuje udalosť, ktorú Zmluvné
strany nemohli predvídať a ktorej nemohli zabrániť ani pri vynaložení najvyššej
možnej odbornej starostlivosti, ktorá je nezávislá od ich vôle, najmä vojna, povstanie,
štrajk, prírodné katastrofy, zmeny v legislatíve a iné.
12.3. V prípade, že nastane udalosť podľa bodu 2 sú Zmluvné strany povinné si
túto skutočnosť oznámiť bez zbytočného odkladu.
12.4. Vznik neočakávaných technických alebo logistických porúch oslobodzuje
Predávajúceho od dohodnutých záväzkov.
XIII. Kupóny
Zľavové kupóny ako odmena za nákupy.
13.1. Predávajúci môže Kupujúcemu vystaviť na nákup zľavový kupón v
rôznej hodnote ako odmenu za opakované nákupy.
13.2. Predávajúci Kupujúcemu takýto zľavový kupón zašle e-mailom
spolu s podmienkami jeho použitia, platnosti a hodnoty.
13.3. Na vystavenie zľavového kupónu nie je právny nárok.
13.4. V prípade odstúpenia od zmluvy z akýchkoľvek dôvodov alebo
akéhokoľvek iného dôvodného vrátenia tovaru Kupujúcim Predávajúcemu
zakúpeného na základe uplatneného zľavového kupónu, má Kupujúci nárok len na
vrátenie sumy, ktorú za nákup tovaru uhradil okrem uplatneného zľavového kupónu
aj peňažnými prostriedkami, a ktorá presahuje hodnotu použitého zľavového kupónu
na zakúpenie tovaru. Predávajúci môže rozhodnúť o tom, či zľavový kupón
Kupujúcemu v prípadoch podľa predošlej vety vystaví na použitie v ďalšej
objednávke.
13.5. Na používanie zľavových kupónov podľa tohto bodu, ak nie je
úprava v bode 8.1 týchto obchodných podmienok dostačujúca, sa primerane použijú
ustanovenia bodu 8.2 týchto obchodných podmienok.
XIV. Záverečné ustanovenia
14.1. Pri nákupe tovaru na Vivienne.sk sa predpokladá zo strany Kupujúceho
znalosť technických možností Internetu a prijatie technológiou podmienených
možných problémov.
14.2. Predávajúci nezodpovedá za škody spôsobené chybným pripojením na
Vivienne.sk. Ochrana počítača, prípadne údajov nachádzajúcich sa v počítači
zaťažuje Kupujúceho.
14.3. Predávajúci upozorňuje, že informácie uvedené na Vivienne.sk môžu byť
aktualizované bez predchádzajúceho upozornenia.
14.4. Predávajúci nenesie voči inej strane zodpovednosť za priame, nepriame
alebo mimoriadne škody, spôsobené použitím informácií zo Vivienne.sk.
14.5. Predávajúci môže kedykoľvek bez predchádzajúceho upozornenia zmeniť
tovary uvedené na Vivienne.sk.
14.6. Predávajúci si vyhradzuje právo tieto VOP kedykoľvek zmeniť a/alebo
doplniť. Zmeny a/alebo doplnky týchto VOP vstupujú do platnosti dňom ich
zverejnenia na Vivienne.sk.
14.7. Zmluvné strany sa dohodli, že všetky spory, ktoré medzi nimi vzniknú z
právnych vzťahov na základe zmluvy alebo súvisiacich zmlúv, vrátane sporov o
platnosť, výklad a zánik tejto zmluvy, budú prednostne riešiť formou zmieru.
14.8. Odoslaním elektronickej objednávky Predávajúcemu, Kupujúci zároveň
potvrdzuje svoj bezvýhradný súhlas s VOP Predávajúceho.
V Bratislave, dňa 11.08.2016, VIVIENNE s.r.o.